fredag 2 juli 2010

Sköldkörtel

Fick reda på i tisdags, efter läkarbesök i måndags att jag har en underfunktion i sköldkörteln. Det är förklaringen till hur jag har mått under ganska lång tid. Trött, frusen, ingen ork, irriterad, värk i kroppen, framförallt i mina ben, mm mm.

Det känns ändå skönt att få reda på vad besvären har berott på. Nu har jag börjat äta Levaxin vilket tydligen är en livslång behandling. Det kan ta upp till 1 år innan besvären försvinner, hoppas att det inte tar så lång tid för mig;o)

Nu ska jag tillbaka till doktorn igen i slutet på augusti för ny provtagning. Det kan också ta lite tid innan rätt dos kan ställas in. Har man rätt dosering så ska det inte vara några biverkningar av medicinen. Det är om man har för hög dos som det kan bli lite biverkningar.

Nu till något roligare! Nästa fredag, den 9 juli, tar jag tåget upp till Stockholm igen. Jag ska vara barnvakt åt min gullplutt, Jenny och Magnus ska på bröllop. Tänk då får jag rå om Elvin alldeles själv hela lördagen. Sen måndag den 12 juli bilar vi ner allihopa till oss i Lynga. Det ska bli så roligt att ha familjen här hos oss ett litet tag.

3 kommentarer:

  1. Längtar jättemycket tills vi kommer ner. Umgås med er, bada i havet, åka ut med båten och fiska makrill, äta makrill, spela kort, sniffa på örterna, titta när Elvin åker traktor med morfar:o))

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. hej
    har samma som du, underfunktion, haft många år nu. Håller med om at det är så skönt få svar på avrför man mått så dåligt. Viktigt hålla koll på sina värden i början så man får rätt dos, varken för lite eller för mycke. har du gjort Sköldkörtel-prov i halsen *cellprov*?
    Ha en underbar dag
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hej MariC
    Vad kul att du hittade min blogg. Jag har inte tagit något Sköldkörtelprov i halsen. Det kanske blir senare. Jag har den lägsta dosen just nu. Jag vet att det kan vara svårt att ställa in rätt dos.

    Ha en härlig dag du med
    Anne-Marie

    SvaraRadera